Page 1 of 3 123 Last

Thread: My first fight!

  1. #1

    Join Date
    Dec 2012
    Location
    Wisconsin
    Posts
    64
    8
    Hell yeah! Hell no!

    My first fight!



    This is a 2-minute compilation of my 1st full-contact kickboxing fight I've done lots of semi-full-contact sport TKD competitions, but this was wholly out of my experience. I only had a couple weeks to cut 11 lbs and prepare to fight. This was my opponent's 4th fight, but I'm not sure of his record. I think it's 2-2 after this one.

    Lemme know what ya'll think. I'm both very proud /and/ a little embarrassed by my performance. My next fight is in 13 weeks and I've got 10,000 things to practice and work on before then. I fought well last time, but I'm still lucky that I didn't get my face messed up tbh.

  2. #2

    Join Date
    May 2011
    Location
    israel
    Posts
    1,332
    1
    Hell yeah! Hell no!
    It shows that you have some fighting experience from TKD. And that is valuable!
    You do not jab!! your equivalent of a jab is a kick.
    Some practice at your local MMA school (the striking classes) will help you a lot.

  3. #3

    Join Date
    Dec 2012
    Location
    Wisconsin
    Posts
    64
    1
    Hell yeah! Hell no!
    Jus' wanna make sure, you mean to use a front kick or something in the place of a jab, right? As in, I should be feelin' him out or settin' up with a kick instead? I see that you do both boxing and K1, and I love both. Serkan Yilmaz has always been one of my fave fighters to watch because of his TKD skills. I am open and eager for advice. Otherwise how else can I improve?

    This fight was in October, and I've been since frantically trying to fix some of the gaping holes in my technique. Found out I was really good at some stuff and dangerously inexperienced in others. I learned that linear kicks seem to land a lot more, that I can't open up with a head-level roundhouse, that I REALLY gotta work on using combinations instead of trying to score points on single techniques like a damn n00b, that leg kicks are flippin' awesome... almost immediately when the bell rang I realized I had to use my kicks waaay differently when there's a less limiting ruleset! And my hands! Egads, I gotta learn to box! I honestly thought I was gonna be able to just go in and roundhouse kick him hard, fast, and often and that he'd just end up unconscious on the mat as a result. Got that idea punched right the **** outta my head, I'll tell ya what!

  4. #4

    Join Date
    Jan 2013
    Location
    Houston, TX
    Posts
    7
    0
    Hell yeah! Hell no!
    I thought you did pretty well.

  5. #5

    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Greater Seattle Area
    Posts
    338
    1
    Hell yeah! Hell no!
    That was an entertaining match to watch.

    Quote Originally Posted by Yimchaloi View Post
    I learned that linear kicks seem to land a lot more, that I can't open up with a head-level roundhouse, that I REALLY gotta work on using combinations instead of trying to score points on single techniques like a damn n00b, that leg kicks are flippin' awesome... almost immediately when the bell rang I realized I had to use my kicks waaay differently when there's a less limiting ruleset! And my hands! Egads, I gotta learn to box! I honestly thought I was gonna be able to just go in and roundhouse kick him hard, fast, and often and that he'd just end up unconscious on the mat as a result. Got that idea punched right the **** outta my head, I'll tell ya what!
    Back in the days of pre-MMA kickboxing, the only TKD master I knew of that was kickboxing well was Victor Soiler, and for some reason your match reminded me of him:


  6. #6

    Join Date
    Sep 2012
    Location
    West Virginia
    Posts
    174
    --
    Hell yeah! Hell no!
    You should have warned me there would be Skrillex in your video. I only made it about halfway through before having a seizure.

    How long have you been training for full-contact kickboxing specifically?

  7. #7

    Join Date
    Dec 2012
    Location
    Wisconsin
    Posts
    64
    --
    Hell yeah! Hell no!
    Heh, sorry 'bout that! It's always a good idea to add a warning in the case of Skrillex.

    Magpie McGee: At the time of this fight I had about 3-4 weeks of prep time to get outta TKD mode and into kickboxing mode. The video below is me training/sparrin' with a friend 3-4 weeks before the fight. A lot had to - and still needs to - change.

  8. #8

    Join Date
    Sep 2012
    Location
    West Virginia
    Posts
    174
    --
    Hell yeah! Hell no!
    Quote Originally Posted by Yimchaloi View Post
    Heh, sorry 'bout that! It's always a good idea to add a warning in the case of Skrillex.

    Magpie McGee: At the time of this fight I had about 3-4 weeks of prep time to get outta TKD mode and into kickboxing mode. The video below is me training/sparrin' with a friend 3-4 weeks before the fight. A lot had to - and still needs to - change.
    I guess that went as well as you could have hoped with 4 weeks and no coach.

    I do think that erezb meant that you should jab more. It was hard to see through my seizure, but I don't think I saw you throw a single jab in that video.

    I can't really offer any advice or criticism of my own. See that September join date? Prior to that, I had no experience in hitting people.

  9. #9

    Join Date
    May 2011
    Location
    West Coast
    Posts
    23,464
    2
    Hell yeah! Hell no!
    Quote Originally Posted by Yimchaloi View Post


    This is a 2-minute compilation of my 1st full-contact kickboxing fight I've done lots of semi-full-contact sport TKD competitions, but this was wholly out of my experience. I only had a couple weeks to cut 11 lbs and prepare to fight. This was my opponent's 4th fight, but I'm not sure of his record. I think it's 2-2 after this one.

    Lemme know what ya'll think. I'm both very proud /and/ a little embarrassed by my performance. My next fight is in 13 weeks and I've got 10,000 things to practice and work on before then. I fought well last time, but I'm still lucky that I didn't get my face messed up tbh.
    Want to come to CA and join my team?

  10. #10

    Join Date
    Dec 2012
    Location
    Wisconsin
    Posts
    64
    --
    Hell yeah! Hell no!
    Quote Originally Posted by Omega Supreme View Post
    Want to come to CA and join my team?
    Oh, snap! I'm flattered that you think there's enough potential hiding under all the sloppiness. Much thanks! And while one of my dreams is to live in CA again, I dunno how financially feasible it'd be. Mebbe if I earn more money from fightin' down the road, 'eh? ;-)

Page 1 of 3 123 Last

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Log in

Log in
Single Sign On provided by vBSSO