221433 Bullies, 3675 online  
  • Register
Our Sponsors:

Results 11 to 20 of 125
Page 2 of 13 FirstFirst 12 345612 ... LastLast
Sponsored Links Spacer Image
  1. schuyler is offline

    Registered Member

    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Fort Collins, CO
    Posts
    194

    Posted On:
    7/05/2007 4:53pm


     Style: Kyokushin

    --
    Hell yeah! Hell no!
    I guess the prices seem fair, especially with the going rate of BJJ instruction these days. But, like you say, the exclusivity of their school when they don't offer striking is lame. Do they prepare students for MMA competition of strictly BJJ tournys?
  2. artard is offline

    Registered Member

    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Boulder
    Posts
    253

    Posted On:
    7/05/2007 4:58pm


     Style: BJJ

    --
    Hell yeah! Hell no!
    Again I can only speculate that they're running things the same there because they're basically an offshoot of Easton BJJ and I don't train there but at my school they offer separate Muay Thai and conditioning classes so you get a chance to work on your striking. Early on (through the mid blue level) they emphasize BJJ/grappling tournaments but at the higher levels have MMA classes and back several MMA fighters (the most notable being Eliot Marshall, the current ROF LHW champ). I was talking to one of the instructors the other day and he said they require you to win 1 major grappling tournament before they allow you to start competing MMA. I have no idea if it's the same at McMahon BJJ as they are still a pretty young school and might not have formalized rules for that stuff yet.
  3. schuyler is offline

    Registered Member

    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Fort Collins, CO
    Posts
    194

    Posted On:
    7/05/2007 5:06pm


     Style: Kyokushin

    --
    Hell yeah! Hell no!
    Cool. Easton BJJ sounds like a solid place, if I ever end up in Boulder I'll be sure to check it out.

    If the McMahon's ever discover this thread, I hope they use it to reconsider their policy as it seems from Artard's posts that they are quality instructors with much to offer perspective students. Tessa was very nice and pretty straightforward with her emails, but there are so many other places to find good BJJ instruction that I think most serious students will look elsewhere.
  4. Teh El Macho is offline
    Teh El Macho's Avatar

    Senior Member

    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Porcupine/Hollywood, FL & Parmistan via Elbonia
    Posts
    11,762

    Posted On:
    7/05/2007 5:30pm

    supporting member
     Style: creonte on hiatus

    --
    Hell yeah! Hell no!
    I still don't buy this exclusivity requirement thing. They may argue it is to keep a high quality of instruction, but the counter argument exist that I can think of a whole bunch of top-notch MMA academies out there (ATT, The Armory, FFA, the Miletich camps, etc) that do not employ such tactics.

    It's just a commercial gimmick, and there is no reason for a student to go for it unless there are no other alternatives of similar quality within reasonable driving distance IMO. This has nothing to do with the instructor's credentials by the way (which seem pretty legit and tight), and I say it without the intention to offend anyone's credentials.

    schuyler, if you go there and you take the free class, make sure not to sign anything until you have seen all the options, even the ones available in that school. With $139 a month you get three BJJ classes and two conditioning classes.

    What if you only need one conditioning class and want to train BJJ 4 times a week?

    What does it entail to change from the blue belt to the purple belt program? Is it a promotion when you complete one, or it is a contract upgrade?

    What's the difference between the intermediate classes (in the purple belt program) and the basic ones (in the blue belt program)?

    In the basic classes, do you have a chance to roll with people that train in the purple and black belt programs? Do you get a chance to roll at all? *

    What does it mean by "doing some basic striking"? Do they have a well-defined, formal MMA class? If they don't have that, I'm sorry, nothing justifies these type of contracts and exclusivity requirements. Period.

    These questions need to be asked before you signed anything.

    * I asked that cuz I started BJJ with a 6 month contract that didn't include sparring. If I wanted to spar I had to upgrade to a more expensive contract for a "black belt program". Yay!!!!!
    Read this for flexibility and injury prevention, this, this and this for supplementation, this on grip conditioning, and this on staph. New: On strenght standards, relationships and structural balance. Shoulder problems? Read this.

    My crapuous vlog and my blog of training, stuff and crap. NEW: Me, Mrs. Macho and our newborn baby.

    New To Weight Training? Get the StrongLifts 5x5 program and Rippetoe's "Starting Strength, 2nd Ed". Wanna build muscle/gain weight? Check this article. My review on Tactical Nutrition here.

    t-nation - Dissecting the deadlift. Anatomy and Muscle Balancing Videos.

    The street argument is retarded. BJJ is so much overkill for the street that its ridiculous. Unless you're the idiot that picks a fight with the high school wrestling team, barring knife or gun play, the opponent shouldn't make it past double leg + ground and pound - Osiris
  5. UpaLumpa is offline
    UpaLumpa's Avatar

    Exasperated.

    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Descending into absurdity
    Posts
    6,977

    Posted On:
    7/05/2007 5:40pm

    supporting member
     Style: BJJ

    --
    Hell yeah! Hell no!
    Fucking creontes.

    The exclusivity is in regards to grappling, obviously.
  6. Lu Tze is offline

    BJJ might make you a better ground fighter, but Judo will make you a better dancer.

    Join Date
    Dec 2005
    Location
    W. Yorks, UK
    Posts
    5,029

    Posted On:
    7/05/2007 5:54pm

    Join us... or die
     Style: Judo

    --
    Hell yeah! Hell no!
    Quote Originally Posted by El Macho
    * I asked that cuz I started BJJ with a 6 month contract that didn't include sparring. If I wanted to spar I had to upgrade to a more expensive contract for a "black belt program". Yay!!!!!
    Holy ****. BJJ without sparring... isn't that missing the point?
  7. Lu Tze is offline

    BJJ might make you a better ground fighter, but Judo will make you a better dancer.

    Join Date
    Dec 2005
    Location
    W. Yorks, UK
    Posts
    5,029

    Posted On:
    7/05/2007 5:57pm

    Join us... or die
     Style: Judo

    --
    Hell yeah! Hell no!
    Quote Originally Posted by UpaLumpa
    Fucking creontes.

    The exclusivity is in regards to grappling, obviously.
    Still retarded.
  8. Teh El Macho is offline
    Teh El Macho's Avatar

    Senior Member

    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Porcupine/Hollywood, FL & Parmistan via Elbonia
    Posts
    11,762

    Posted On:
    7/05/2007 6:18pm

    supporting member
     Style: creonte on hiatus

    --
    Hell yeah! Hell no!
    Quote Originally Posted by Lu Tze
    Holy ****. BJJ without sparring... isn't that missing the point?
    Yep. And their "point" was to make people pay more to not miss the "point" :tongue6: When I discovered other BJJ schools make sparring an integral part of their classes (at no extra cost), I was like "I'm getting the **** out of here."
    Read this for flexibility and injury prevention, this, this and this for supplementation, this on grip conditioning, and this on staph. New: On strenght standards, relationships and structural balance. Shoulder problems? Read this.

    My crapuous vlog and my blog of training, stuff and crap. NEW: Me, Mrs. Macho and our newborn baby.

    New To Weight Training? Get the StrongLifts 5x5 program and Rippetoe's "Starting Strength, 2nd Ed". Wanna build muscle/gain weight? Check this article. My review on Tactical Nutrition here.

    t-nation - Dissecting the deadlift. Anatomy and Muscle Balancing Videos.

    The street argument is retarded. BJJ is so much overkill for the street that its ridiculous. Unless you're the idiot that picks a fight with the high school wrestling team, barring knife or gun play, the opponent shouldn't make it past double leg + ground and pound - Osiris
  9. UpaLumpa is offline
    UpaLumpa's Avatar

    Exasperated.

    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Descending into absurdity
    Posts
    6,977

    Posted On:
    7/05/2007 6:36pm

    supporting member
     Style: BJJ

    --
    Hell yeah! Hell no!
    Quote Originally Posted by Lu Tze
    Still retarded.
    To an extent, but do you really want to be training guys that are going to be competing against your team?

    That wouldn't fly anywhere, even lame rec. softball.
  10. ojgsxr6 is offline

    Dorkus Malorkus

    Join Date
    Jul 2004
    Location
    Queens, NY
    Posts
    3,008

    Posted On:
    7/05/2007 6:44pm

    supporting member
     Style: Boxing/BJJudo/Crossfit

    --
    Hell yeah! Hell no!
    My judo instructor is a national competitor, and he has no problem going to other Judo schools all over the country.
Page 2 of 13 FirstFirst 12 345612 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Powered by vBulletin™© contact@vbulletin.com vBulletin Solutions, Inc. 2011 All rights reserved.